Saturday, December 20, 2008

Jom main masak2..

Hari ni aku malas makan kat kedai.. Dah banyak aku hbs duit minggu nie.. Ak pun ta tau nape cpt sgt abs duit..Hairan aku.. Mungkin barang mahal agaknya.So,dalam keadaan ekonomi yang kurang stabil nih.. Memasak sendiri amatlah digalakkan..Selain dapat merasa masakan yg dimasak sendiri, kita juga dapat berjimat cermat.. Membazir kan amalan syaitan.. Jadi aku pun masak siniri pg nie..Resepinya ialah Cucur Ikan bilis ehsansniper...
Bahan-bahan:
Tepung cucur ikan bilis Adabisss...

Cecair yang boleh diminum..(air)

Cara-caranya:kau mix 2 bahan-bahan tadi hingga sebati..Kau goreng..Kau makan..



Aku guna ini..Ianya mudah..




Lepas bancuh..Kacau seperti kau sedang bancuh simen...





Balik-balikkan agar ianya tidak hangus..




Gunakan suhu yang sesuai..Kalau panas sangat nanti tak masak kat bahagian dalam..
160 darjah celcius sudah mencukupi..






Lapik bekas cucur dgn selai testpad untuk menyerap minyak..
Inilah hasilnya..





Pesananringkas:Fikri,aku amek testpad ko selai..XD

2 comments:

Monkey D Luffy said...

ko tiru panduan kat peket ker?

::EHSANSNIPER:: said...

Eh tak la..
Aku tak tiru..
aku tak tiru..
Dy tiru aku...
Hahaha..XD

 
Copyright © It's not a 9gag. Blogger Theme by BloggerThemes & newwpthemes Sponsored by Internet Entrepreneur